Elektronisch overdragen via Artsportaal: verplicht vanaf 1 februari 2018 voor HAP NWN
Vanaf 1 februari 2018 is elektronisch overdragen van patiëntgebonden informatie naar de medewerkers van de huisartsenpost Nieuwe Waterweg Noord via het HAP NWN Artsportaal verplicht.
Naar aanleiding van de overdrachten die sinds de introductie van het portaal in december 2017 al zijn binnengekomen hebben we wat ‘tips en tricks’ voor u als huisarts om dit zo soepel mogelijk te laten verlopen.
In het portaal heeft u als huisarts beter zicht op alle de overdrachten die door u zijn ingevoerd. Overdrachten die op een eerder moment zijn ingevoerd kunnen later ook worden aangepast en zo nodig gearchiveerd. Dit zorgt ervoor dat deze informatie voor u, maar ook voor de medewerkers van de huisartsenpost altijd up to date is.
Overdrachten via het Artsportaal moeten worden gekoppeld aan een patiënt en zijn direct zichtbaar in Call Manager. Doordat de overdracht wordt gekoppeld aan de patiënt is het van belang dat u zeker weet dat u de juiste patiënt voor zich heeft. Als de overdracht namelijk niet aan de juiste patiënt hangt kan deze alsnog gemist worden door de medewerkers van de huisartsenpost.
Om de zichtbaarheid van de overdracht te bevorderen kunt u in het portaal bij het veld Urgent ‘ja’ aanklikken. Standaard staat bij Urgent ‘nee’ aangeklikt. ‘Ja’ aanklikken zorgt ervoor dat de melding in het rood zichtbaar is in Call Manager als het dossier van de patiënt wordt geopend.
Gebruik bij palliatieve patiënten altijd het template ‘Palliatieve zorg’. Medewerkers van de huisartsenpost hebben de informatie die in dit template staat minimaal nodig om een duidelijk beeld te hebben van het beleid rondom uw palliatieve patiënt. Voor alle overige doelgroepen patiënten kunt u het veld ‘Inhoud’ gebruiken.