ZorgBulletin 21 april 2022


Notificatie ZorgMail aanzetten, geeft overzicht

Het blijkt dat veel zorgverleners de ZorgMail mailbox zien als een soort stiefkind in de praktijkvoering. Ervaart u dat ook zo? "Nog een mailbox om in te kijken en te beantwoorden en ik heb er al 3." Hier is een mooie oplossing voor! U kunt in de ZorgMail mailbox een notificatie aanzetten. Zorgmail stuurt dan, zodra er mail binnenkomt in uw ZorgMail mailbox, een berichtje naar een andere mailbox die u zelf kiest. Daardoor hoeft u maar één mailbox regelmatig bij te houden en checkt u de mailbox van ZorgMail alleen indien er een notificatie in uw reguliere mailbox zit. 

Hoe zet u de notificatie aan?
In deze handleiding staat meer informatie over het aanzetten van de notificatie en vindt u tips.  
In hoofdstuk 2 van de handleiding staat onder andere dat om de notificatie in te kunnen stellen, het nodig is om via een persoonlijk passage ID toegang te krijgen tot de webmail omgeving van ZorgMail. De meeste zorgverleners die gebruik maken van webmail zouden al toegang moeten hebben. Heeft u dit nog niet dan kunt u activatiecodes aanvragen bij de servicedesk van ZorgMail. U kunt hiervoor ook het  servicenummer gebruiken, zodat u het keuzemenu van Enovation omzeilt (070-3143617).

In paragraaf 3.3. wordt beschreven hoe het notificatie adres ingesteld kan worden. 
In onderstaand screenshot ziet u op welk tabblad en scherm in de webmail dit kan worden ingesteld.



 Heeft u vragen over het instellen van de notificatie? Neem dan contact met ons op via ict@zel.nl

Deel dit bericht: