ZorgBulletin 27 februari 2020

Franciscus Gasthuis & Vlietland meet patiëntervaringen met FeedbackRadar

In juli 2019 is Franciscus Gasthuis & Vlietland gestart met het meten van ervaringen van patiënten via de online tool FeedbackRadar. Dit is een nieuwe manier van meten waarbij de focus ligt op kortcyclisch meten en verbeteren. Het ziekenhuis is gestart op de verpleegafdelingen. Het gemiddelde cijfer wat alle verpleegafdelingen samen op dit moment krijgen is maar liefst een 8,45.

Door middel van een korte vragenlijst, die patiënten op de afdeling invullen op een tablet, verzamelt de afdeling feedback over de zorg en dienstverlening van de afdeling.
De resultaten worden verzameld in een database, waarin teams specifiek voor hun afdeling kunnen zien welke verbeterpunten er zijn en waar patiënten een compliment voor geven. Aan de hand van die feedback kunnen teams verbeteringen doorvoeren om zo de kwaliteit van zorg en dienstverlening nog meer te verbeteren.
Ook de poliklinieken van Franciscus Gasthuis & Vlietland zijn inmiddels gestart met FeedbackRadar. Hierbij krijgen patiënten die daar toestemming voor hebben gegeven, een mail waarmee ze de vragenlijst thuis kunnen invullen.

Deel dit bericht: