ZorgBulletin 30 april 2020

Beeldbellen via WeSeeDo

Als gevolg van de coronacrisis zijn de meeste praktijken nu enkele weken bezig met het beeldbellen. Graag zetten we de versnelde digitalisering ook na de coronacrisis samen met u voort. Daarom in dit artikel meer informatie over beeldbellen en de stand van zaken.

Beeldbellen via WeSeeDo
Over het algemeen zijn de reacties positief over het gebruik van WeSeedo met hier en daar een kritische noot. WeSeeDo is door deze coronacrisis enorm gegroeid in een hele korte tijd. Hier waren zij niet helemaal op voorbereid. Dat had als gevolg dat de kwaliteit soms te wensen overliet. Echter, de problemen zijn opgelost en wij houden dit scherp in de gaten.

Pharmeon en WeSeeDo
Pharmeon het portaal voor veel huisartsen gaat via de app “uw zorg online” WeSeeDo versneld aanbieden.

Vanuit ZEL is voor de Medicom gebruikers de vraag aan Pharmapartners gesteld of zij ook WeSeeDo kan gaan aanbieden. Hierover wordt gesproken, zodra hier concrete toezeggingen over gedaan zijn, informeren wij u hierover.

Kosten WeSeeDo
Per eerstvolgende facturatieperiode zijn de prijzen voor het gebruik van WeSeeDo €20,- euro per maand i.p.v. €25 euro per maand per aansluiting. Daar komen dan alleen de sms kosten nog bij. Pharmeon hanteert dezelfde prijzen. 

Voordelen van beeldbellen
Binnenkort zijn de afspraken met patiënten voor beeldbellen ook zichtbaar in de HIS agenda (Pharmeon).
U kunt het gesprek opnemen en daarna uitwerken in het HIS.
Als u ook uw website via Pharmeon heeft, kunt u een digitaal spreekuur instellen. Nadere uitwerking hiervan volgt nog.

Tips
Gebruik altijd een headset tijdens het bellen. Dit werkt beter dan alleen oortjes. Het gesprek is dan rustiger zonder veel achtergrond geluiden en ruis.
Op de site van Pharmeon staan praktische tips om het beeldbellen goed voor te bereiden.
 

Heeft u nog vragen. Klik dan hier voor FAQ op de website Pharmeon.

.

Deel dit bericht: