ZorgBulletin 10 september 2020

Gratis tolkdienst in de huisartsenpraktijk

Een patiënt die een taal spreekt die u niet begrijpt, is moeilijk te helpen. De inzet van een professionele tolk kan u helpen goed met uw patiënt te communiceren. Hiervoor kunt u de gratis tolkdienst van Global Talk (voorheen TVcN) inschakelen. Deze dienst is 24 uur per dag, 7 dagen in de week bereikbaar via tel.nr. 088-255 5222.

Denkt u ook aan deze tolkdienst in de communicatie met een statushouder, die zich nieuw inschrijft bij u in de praktijk? Huisartsen en hun medewerkers kunnen kosteloos gebruikmaken van deze dienst, die vergoed wordt vanuit het Fonds Achterstandswijken WSD.

Hoe werkt het?
Klik hier voor de procedure om een tolkdienst aan te vragen. Belangrijk is dat u bij uw aanvraag de klantcode bij de hand heeft.

Als u de benodigde klantcode wilt aanvragen of andere vragen heeft, kunt u terecht bij Sandra van Det, secretaris Fonds Achterstandswijken WSD, faw@zel.nl, tel. 0174 -210 440.
Wilt u dit nog eens nalezen, dan kan dat ook op de website van ZEL.

Deel dit bericht: