ZorgBulletin 1 april 2021


Campagne en routekaart Hulp bij geldzorgen

Op initiatief van de gemeente Westland is de campagne ‘Hulp bij geldzorgen’ gestart die tot en met 7 april zal duren. Het doel van deze campagne is om meer mensen te bereiken die te maken hebben met geldzorgen, -problemen en schulden en hen te informeren over de mogelijkheden die er voor hen binnen de gemeente zijn. De campagne richt zich niet alleen op mensen met problematische schulden, maar ook op mensen met financiële zorgen die nog niet in de schulden zitten. Ook de mensen eromheen, de mensen die signaleren dat het niet goed gaat, worden in deze campagne aangesproken.

Op 3 maart is het eerste filmpje van Westland Report uitgezonden en is terug te zien via deze link. Ook is de eerste themapagina in Groot Westland verschenen waarin Westlandse burgers met geldzorgen hun verhalen delen. Zij laten zien dat iedereen in de schulden kan belanden en dat het helpt om erover te praten en hulp te zoeken. Vaak weten zij niet dat er veel gratis hulp is binnen de gemeente.

Vanuit de Moedige Dialoog Westland is daarnaast ook een routekaart ‘Hulp bij Geldzorgen’ ontwikkeld. Hiermee willen we inwoners met vragen of zorgen over financiën informeren waar zij terecht kunnen. Met de routekaart is het voor de inwoner inzichtelijk waar zij hulp kunnen inschakelen. Naast de routekaart is er een werkinstructie voor de professional (klik hier) beschikbaar met onder andere signalen waaruit financiële problemen blijken.

Op sociale media zal de komende weken nog meer informatie over de campagne en geldzorgen gedeeld worden.

Alle informatie over de mogelijkheden bij geldzorgen is terug te lezen op de site van gemeente Westland.

Deel dit bericht: