ZorgBulletin 10 februari 2022


Gratis tolkdienst in de huisartsenpraktijk

Het kan lastig zijn om een patiënt te helpen, die een vreemde taal spreekt die u zelf niet beheerst. Met de inzet van een professionele tolk bent u beter in staat om met uw patiënt te communiceren. Hiervoor kunt u de gratis tolkdienst van Global Talk (voorheen TVcN) inschakelen. Deze dienst is 24 uur per dag, 7 dagen in de week bereikbaar via telefoonnummer 088-255 5222.

Denkt u ook aan deze tolkdienst in de communicatie met een statushouder, die zich nieuw inschrijft bij u in de praktijk? Huisartsen en hun medewerkers kunnen kosteloos gebruikmaken van deze dienst, die vergoed wordt vanuit het Fonds Achterstandswijken WSD.

Hoe werkt het?
Klik hier voor de procedure om een tolkdienst aan te vragen. Belangrijk is dat u bij uw aanvraag de klantcode van het FAW bij de hand heeft.

Als u de benodigde klantcode wilt opvragen of andere vragen heeft, kunt u terecht bij Sandra van Det, secretaris Fonds Achterstandswijken WSD, faw@zel.nl, tel. 0174 -210 440. Wilt u dit nog eens nalezen, dan kan dat op de website van ZEL.

Zelfzorgfolders in 12 talen
Naast het inzetten van een tolk zijn er ook diverse folders beschikbaar voor anderstalige patiënten over 10 veel voorkomende gezondheidsklachten, zoals: hyperventilatie, lage rugpijn, hoofdpijn, etc. De folders zijn verkrijgbaar in 12 talen en te vinden op de website van ZEL. Klik hier voor de zelfzorgfolders.

Deel dit bericht: